UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Polish English French German

Ścieżka rowerowa „Pętla kaszubska”

Oceń ten artykuł
(1 głos)

To szlak rowerowy w formie pętli wokół Bytowa, łączący gminy powiatu bytowskiego położone na obszarze Partnerstwa Dorzecze Słupi. Uzupełnieniem szlaku są 4 szlaki łącznikowe prowadzące z Bytowa do: Studzienic, Tuchomka, Krosnowa i Soszycy. Rowerowa pętla wokół Bytowa ma długość ok. 120 km.

Biegnie po terenie 7 gmin: Bytów, Tuchomie, Borzytuchom, Dębnica Kaszubska, Czarna Dąbrówka, Parchowo, Studzienice. Koncepcję przebiegu trasy na zlecenie Fundacji Partnerstwo Dorzecza Słupi opracowano w 2007 roku. Stowarzyszenie "Nasza Gmina-Nasz Dom" w ramach operacji pn. "Oznakowanie i promocja ścieżek rowerowych na terenie gminy Czarna Dąbrówka" w lipcu 2012 roku oznakowało w/w trasę ścieżki rowerowej.

Kierunek jazdy : Jawory – Soszyca/ długość 27 km/kolor czerwony

Początek trasy – miejscowość Jawory gm. Dębnica Kaszubska.
00,0 km – skręt w prawo, zjazd na drogę z płyt betonowych w Jaworach
0,18 km – przy dawnej fermie drobiu skręt w lewo i jazda wzdłuż ogrodzenia do drogi polnej
0,48 km – skręt w prawo w drogę polną / po obu stronach drogi starodrzew/
2,2 km - wjazd do lasu między Jaworami a Nożynem,
3,0 km – skrzyżowanie dróg pożarowych, przecinamy drogę nr 13, jazda na wprost drogą nr 9
3,1 km – droga płyt betonowych, po prawej jez. Nożynko
3,9 km – tablica edukacyjna „Na rozstaju dróg” ścieżka edukacyjna „Słonecznikowym traktem”
5,1 km – skrzyżowanie dróg pożarowych 9 i 14, skręt w prawo w drogę pożarową nr 14
6,0 km – skrzyżowanie z dróg leśnych, po lewej słupek bet. 491/492 i początek jez. Trzebież
6,2 km – wyjazd z lasu pod Nożynem, po prawej tablica informacyjna Nadleśnictwa Łupawa, obok domki letniskowe nad jez. Trzebież/Nożyńskie/
7,1 km – przecinamy drogę wojewódzką nr 212 w Nożynie, jazda na wprost pod górką do miejscowości Osowskie, droga gruntowa piaszczysta wzdłuż lasu
9,2 km - po lewej stronie ambonka myśliwska i linia energetyczna, po prawej linia telefoniczna
10,4 km – skrzyżowanie we wsi Osowskie, skręt w lewo, jazda drogą szutrową utwardzoną
11,1 km – skręt w prawo, po prawej linia energetyczna, droga leśna gruntowa
12,2 km – słup wysokiego napięcia 315/65, linia energetyczna skręca lekko w prawo
13,2 km – dojazd do skrzyżowania dróg leśnych, skręcamy lekko w prawo pod linią energetyczną
13,5 km – wyjazd z lasu, skręt w lewo w drogę piaszczysta lekko pod górkę
14,0 km – skrzyżowanie dróg, skręcamy w lewo, na horyzoncie wieś Jerzkowice
14,5 km – wjazd na ok. 0,597 km ścieżkę rowerową z kostki betonowej bezfazowej. W miejscowości Jerzkowice turysta może skorzystać z stacyjek rowerowo-wypoczynkowych wyposażonych w stojaki rowerowe - pierwsza przy świetlicy wiejskiej a druga przy placu rekreacyjnym z wiatką grillową.
14,9 km – skręt w prawo, wjazd na drogę przy dawnej kużni, prowadzącą w stronę Zawiat
15, 7 km - skrzyżowanie tras rowerowych, przecinamy dawny nasyp kolejowy
17, 5 km – skrzyżowanie w Zawiatach przy ośrodku wypoczynkowym, skręt w prawo wjeżdżamy na następne trasy rowerowe „Na kolejowym szlaku” oraz „Nad Łupawą”
19,5 km– jazda na wprost, skrzyżowanie dróg leśnych, z prawej strony spotykamy szlak zielony pieszy” Krajobrazów Młodoglacjalnych”, pokrywający się dalej aż do Soszycy/8,4 km/.
21,5 km – dojazd do drogi asfaltowej powiatowej pod Cerominem, jazda na wprost. W prawo, w kierunku Czarnej Dąbrówki skręca ścieżka „Nad Łupawą”. 22,9 km – skrzyżowanie dróg Jasień – Łupawsko. Jazda na wprost, pod kątem prostym przecinamy ścieżkę rowerową „Nasypem kolejowym” – kolor żółty/łącznik do Jasienia.
24,5 km – miejscowość Łupawsko, Ośrodek Wypoczynkowy, po prawej stronie jez. Jasień.
25,0 km – koniec miejscowości Łupawsko , po prawej stronie droga pożarowa Nr 5
25,2 km – jazda asfaltem na wprost / w prawo skręca ścieżka rowerowa ”Na kolejowym szlaku”
25,7 km – parking leśny, tablica ścieżki przyrodniczej „Szlakiem pięciu jezior”
26,4 km – skrzyżowanie dróg asfaltowych Jasień-Łupawsko-Bytów
27,0 km – skrzyżowanie w miejscowości Soszyca gm. Parchowo.
Koniec trasy na terenie gminy Czarna Dąbrówka.
Dalej jazda na wprost drogą asfaltową w kierunku Bytowa, szlak nie oznakowany prowadzi po nasypie kolejowym przez Pomysk, Elbergi, Rzepnicę.

Ulotka Reklamowa

Ośrodki Wypoczynkowe

Film Promocyjny

Wypożyczalnia Rowerów

Ścieżka Rowerowa „Nad Łupawą”

Jest to doskonała i niezwykle atrakcyjna trasa wiodąca przez sołectwa: Czarna Dąbrówka, Kozy, Dęby i Jerzkowice.

Ścieżka Row. „Na Kolejowym Szlaku”

Trasa długości 27 km, bardzo bezpieczna bo biegnie dawnym nasypem kolejowym Miastko-Lębork.

Ścieżka rowerowa „Pętla kaszubska”

To szlak rowerowy w formie pętli wokół Bytowa, łączący gminy powiatu bytowskiego.

Ścieżka Row. ,,Nasypem Kolejowym"

Turysta przejeżdżający tę trasę poznaje walory krajobrazowo – przyrodnicze oraz historyczne naszego regionu.