UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Polish English French German

Wycieczka do Szwecji

26-28 czerwca 2016 r. odbyła się wycieczka do Kalmaru i Olandii, w której wzięło udział 30 mieszkańców z gminy Czarna Dąbrówka. Po pełnym wrażeń i atrakcji  nocnym rejsie promem,  27 czerwca rozpoczęliśmy zwiedzanie od miasta Kalmar.

Niewielkie miasteczko urzekło nas ciekawą architekturą, przepiękną  starówką i katedrą oraz renesansowym zamkiem, który wyglądał jakby został wyciągnięty z baśni o księżniczkach . Następnie udaliśmy się ponad  sześciokilometrowym mostem na Olandię. Na wyspie odwiedziliśmy słynne wiatraki, kamień runiczny z epoki wikingów.

To jeszcze nie koniec!!!  Przedostatnim  punktem na naszej mapie atrakcji  był Borgholm. Majestatyczne, zamkowe ruiny  od razu przyciągnęły naszą uwagę. Gdy weszliśmy do zamku nasz wzrok  przykuł ogromny zielony dziedziniec, z zielonymi flagami, które prowadziły do muzeum. Eksponaty przypominające historię zamku, łączyły się z futurystycznymi atrakcjami jak np.: „płomienna sala”.

Następnie, nieco zmęczeni pojechaliśmy zobaczyć  jedno z najbardziej zagadkowych grodzisk na Olandii, z 9 bramami i fundamentami domów z epoki żelaza.

Po całym dniu intensywnego zwiedzania udaliśmy się  na  prom i wróciliśmy do Polski.

1 komentarz

• Turystka z Juraty
    napisane przez Turystka z Juraty
    środa, 29 czerwiec 2016 18:38

Pani Aneczko! Bardzo dziękuję za udaną i atrakcyjną wycieczkę! Wszystkim uczestnikom życzę zdrowia, byśmy mogli się jeszcze nie raz spotkać na wyprawie. Piękne dzięki za ładne fotki składam panu Oktawianowi!

Skomentuj

Ośrodki Wypoczynkowe

Film Promocyjny

Wypożyczalnia Rowerów

Ścieżka Rowerowa „Nad Łupawą”

Jest to doskonała i niezwykle atrakcyjna trasa wiodąca przez sołectwa: Czarna Dąbrówka, Kozy, Dęby i Jerzkowice.

Ścieżka Row. „Na Kolejowym Szlaku”

Trasa długości 27 km, bardzo bezpieczna bo biegnie dawnym nasypem kolejowym Miastko-Lębork.

Ścieżka rowerowa „Pętla kaszubska”

To szlak rowerowy w formie pętli wokół Bytowa, łączący gminy powiatu bytowskiego.

Ścieżka Row. ,,Nasypem Kolejowym"

Turysta przejeżdżający tę trasę poznaje walory krajobrazowo – przyrodnicze oraz historyczne naszego regionu.